1.233.055 regisztrált vendégéjszakát töltöttek el Hévízen belföldi és külföldi turisták 2019-ben. Ez újabb rekord a méltán világhírű fürdőváros történetében.
Találati relevancia adatok
megtalálta: szöveg (1) | összesen: 1 pont
Tárolt adatok:
cím: Rekord vendégéjszaka-szám, rekord költségvetés Hévízen
lead: 1.233.055 regisztrált vendégéjszakát töltöttek el Hévízen belföldi és külföldi turisták 2019-ben. Ez újabb rekord a méltán világhírű fürdőváros történetében.
tartalom:+ 1 A város minden eddiginél magasabb főösszeggel, több mint 6 milliárd forinttal fogadta el 2020-as költségvetését, a vendégéjszakák száma pedig 10 300-zal több volt 2019-ben, mint 2018-ban. Minderről sajtótájékoztatón számolt be Papp Gábor, Hévíz város polgármestere és H. Horváth Orsolya önkormányzati főtanácsadó. Város fejlesztések előtt Papp Gábor rámutatott: A növekedésnek köszönhetően olyan komoly projektekbe fognak bele idén, mint az autóbusz pályaudvar kitelepítése, a térfigyelő kamerarendszer harmadik ütemének végrehajtása, a Schulhof és Festetics sétány megújítása, az általános iskolában multifunkciós pálya építése, a város jövőbeni megjelenését, lehetőségeit meghatározó gyógyhely fejlesztési projekt megvalósítása, a termelői piac rendezése, vagy a Hévízi Televízió eszköz- és technikai parkjának fejlesztése. Hatalmas lehetőségeket rejt turisztikai és logisztikai szempontból a reptér induló, 6,6 milliárd forintos fejlesztése is. Papp Gábor arról is szólt, hogy az önkormányzat saját erőből finanszírozza a garantált bérminimum emelésből eredő bértömeg növekedést. Három év alatt a garantált bérminimum 28%-kal növekedett, s a 2020. évben újabb 8%-kal nőtt. Rekordszámok tükrében Hévíz 2019-ben összesen 1.233.055 vendégéjszakát regisztrálhatott a város a kereskedelmi és magánszálláshelyeken, mely az országos tendenciákkal megegyező mértékű, 0,8 százalékos növekedést jelent.A város továbbra is megőrizte országosan 2. helyét Magyarország leglátogatottabb városai között, hiszen Budapest után itt regisztrálták tavaly a legtöbb vendégéjszakát. Az ország fürdővárosai közül itt regisztrálták a kereskedelmi szálláshelyen magasan a legtöbb külföldi vendégéjszakát (675.215), de belföldi vendégéjszaka-szám tekintetében is az országos 3. helyen végzett (469.554) Hajdúszoboszló és Zalakaros után.A hévízi vendégéjszaka szám növekedése egységesen oszlott meg a magánszállások és a hotelek között, a teljes forgalom 12%-a valósult meg a magánszállásokon. H. Horváth Orsolya összefoglalójában elhangzott, hogy a hazai vendégkör tovább erősödött, 5,7%-ot nőtt az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest. Ezzel már 41% a magyar vendégéjszakák aránya a teljes hévízi vendégforgalomban. A maradék 59% elsősorban a német, osztrák, orosz és cseh vendégek között oszlott meg. A német (-6%) és orosz (-2%) piacok megtorpanását a feltörekvő szlovák (+3,7%), ukrán (+20,9) és kínai (+15%) küldőterületekről igyekeznek ellensúlyozni - mondta. A klasszikus egészségturisztikai küldőországok mellett, a világ szinte minden tájáról érkeztek vendégek Hévízre, Ausztráliától Kanadáig, Dél-Afrikától Norvégiáig, több mint 40 országból. Az átlagos tartózkodási idő a külföldi vendégek esetén 5,5 éjszaka. Közülük a német és orosz jellemzően gyógykúrákra érkező vendégek büszkélkedhetnek a leghosszabb, 9 éjszaka feletti tartózkodási idővel Hévízen. A belföldi vendégek átlagosan 3,3 éjszakát töltöttek tavaly Hévízen, ami a kora nyári időszakokban jelentősen meghosszabbodott 5,5 éjszakára. Változott a korosztálybeli összetétele is a vendégkörnek: mind több fiatal tekinti Hévízt utazásának célpontjául, köszönhetően többek között a kiváló közbiztonságnak, a szállodai és magánszálláshelyek minőségi fejlesztésének és nem utolsó sorban a városban kínált programoknak, szabadidő eltöltési lehetőségeknek. Minőség kontra mennyiség A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy a város turisztikai fejlődésének kulcsát nem a további vendégszám növekedésben látják, sokkal inkább a szolgáltatások minőségének fejlesztésében, a magasabb színvonalú és széles körű kínálatban. Amennyiben folyamatosan kiemelkedő színvonalon, a legújabb trendekhez igazodva tudja a város kiszolgálni a térségbe érkező vendégeket, várhatóan egyre több időt töltenek majd el Hévízen és a jó tapasztalatok eredményeként újra visszatérjenek majd a fürdővárosba. Bővebb információ aktuális programokról és szállásajánlatokról: www.heviz.hu | heviz@tourinform.hu Tourinform Iroda Hévíz Tel: +36 83 540 131 8380 Hévíz, Rákóczi u. 2. Még több érdekességet olvasna Hévízről? Kövessen minket saját csatornáink mindegyikén! Facebook | Blog | Instagram | YouTube
Április közepétől Pálffy Tamás vezeti a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft-t.
Találati relevancia adatok
megtalálta: szöveg (1) | összesen: 1 pont
Tárolt adatok:
cím: Pálffy Tamás Hévízen folytatja
lead: Április közepétől Pálffy Tamás vezeti a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft-t.
tartalom:+ 1 Az egészségturizmusban jól ismert szakember 2011 óta dolgozott menedzserként a Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesületnél. Kiemelt figyelmet fordított a fürdőn kívüli szolgáltatások, programok és az ezekkel kapcsolatos infrastruktúra fejlesztésére. Véleménye szerint ugyanis a komplett „turisztikai élmény” átadása a cél, annak érdekében, hogy a turista a desztináció legfontosabb reklámhordozójává váljon. A komplex gondolkodásnak köszönhetően, az elmúlt 10 év alatt mintegy 200.000-rel nőtt a vendégéjszakák száma Bükfürdőn. Tevékenységét számos szakmai díjjal jutalmazták; az év TDM-menedzsere volt 2014 -ben, illetve elnyerte a Vas megye Turizmusáért Díjat 2019-ben. Hévíz turizmusának szervezése példaértékű volt számára az elmúlt években, ezt a magas minőségű munkát kívánja folytatni a szervezet új ügyvezetőjeként. Feladata lesz többek között a társaság stratégiai, szakmai, üzleti és marketingterveinek előkészítése, és ezek végrehajtása az általa irányított munkaszervezet segítségével. Fontosnak tartja hévízi megbízatása soránis a turisztikai szolgáltatások és élményszerzési lehetőségek innovációját, továbbá a marketingeszközök célcsoport-specifikus alkalmazását. Az egyedülálló fürdőváros mindig is ismert volt a turisztikai szereplők közötti kiemelkedő együttműködési hajlandóságról, amely régiós, országos és nemzetközi partnerekre is kiterjedt. Pálffy Tamás szakmai hivatástudatának alapja szintén a kooperáció erősítése, így nagy örömmel és motiváltsággal válik részesévé Hévíz csapatának. A jelenlegi sajnálatos társadalmi és gazdasági helyzet lehetőséget teremt a háttérben történő építkezésre, hogy a járványveszély elmúltával Hévíz az elsők között tudjon a turisztikai kínálati piacon egyediségeivel a legvonzóbb úticélok között megjelenni. Természetesen kiemelt figyelmet fordít a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. arra, hogy Hévíz vendégei ebben az időszakban se maradjanak hévízi élmények nélkül. Elérhetőségei: palffy.tamas@hevizmarketing.hu 0630-491-1220 Hévízzel kapcsolatos bővebb információkét kérem keresse irodánk munkatársait az alábbi elérhetőségeken: heviz@tourinform.hu | +36 83 540 131 Kövessen minket továbbra is friss hírekért! FACEBOOK | BLOG | INSTAGRAM | YOUTUBE
Miként lehet a kutyákat a leghatékonyabban bevonni a robbanószerkezetek felderítésébe,– erre keresi a választ a Power Shield Kft., mely kiemelt fontosságú létesítmények biztonsági védelmével foglalkozik.
Találati relevancia adatok
megtalálta: szöveg (1) | összesen: 1 pont
Tárolt adatok:
cím: Robbanóanyag-kereső kutyák a reptéren
lead: Miként lehet a kutyákat a leghatékonyabban bevonni a robbanószerkezetek felderítésébe,– erre keresi a választ a Power Shield Kft., mely kiemelt fontosságú létesítmények biztonsági védelmével foglalkozik.
tartalom:+ 1 A cég egy nemrég elnyert és a Hévíz-Balaton Airporton levezényelt projekt segítségével azt kívánja bebizonyítani, hogy a biztonságtechnika területén a robbanószerkezetek felderítésében a kutyák jól és hatékonyan alkalmazhatók, így a jövőben nagyobb figyelmet érdemes fordítani kiképzésükre. A projekt kapcsán a munkatársak a Hévíz-Balaton Aiport cargo állomásán bemutatót is tartottak a szaksajtó és a helyi média képviselői előtt munkájukról, módszereikről és beszéltek az elérni kívánt célokról. Chikán-Sonne Zoltán tűzszerész elmondta: a légi közlekedés védelmében különböző védelmi berendezéseket alkalmaznak, melyek között az egyik lehetőség a robbanószerkezet kereső kutyák alkalmazása. A kutyák bevetése rendkívül népszerű, mivel egyedül ők képesek a levegőből mintát venni és azt értékelni, ráadásul villámgyorsan, éppen ezért nem kérdőjelezhető meg a hatékonyságuk. A cég már rendelkezik tapasztalatokkal a kutyák képzését illetően, a projekt keretében azonban ezek továbbfejlesztését célozták meg. Arra keresik a választ, hogy a kutyák mennyire hatékonyan képesek megtalálni a robbanóanyagokat a különböző időjárási, hőmérsékleti és egyéb körülmények között. Miután pedig az uniós végrehajtási rendeletek változása következtében mind nagyobb hangsúlyt kap a másodlagos eljárás is a biztonsági intézkedések sorában, még nagyobb figyelem fordul a kutyák alkalmazása felé. A kutatásfejlesztés során többek között arra is választ keresnek, milyen mennyiségű robbanószert lehet felderíttetni a kereső kutyákkal, hol és hogyan tudják ők azokat megtalálni. Nem mindegy például, hogy egy vagy három gramm TNT-t keres a kutya – magyarázta a tűzszerész -, ugyanis a nagyobb mennyiség keresése más felkészítést kíván. A másfél éves projekt során a kutyákat a Hévíz-Balaton Airporton „élesben” is bevetik, azaz ellenőrzéseket hajtanak végre a reptéren, a cég fejlesztési eredményeit pedig az unió egész területén alkalmazhatják a jövőben. Sajnálatos módon erős terror fenyegetettségben él Európa, ezért valamennyiünk számára elsődleges szempont a biztonság, igaz ez az utakon, az intézményekben, a reptereken egyaránt. A magam részéről örülök annak a lehetőségnek, hogy a képzés és a fejlesztés a Hévíz-Balaton Airporton zajlik, hiszen egyrészt felhívja a figyelmet arra, hogy Hévíz repülőterének lehetőségei számos szempontból kihasználhatóak, másrészt a Hévíz-Balaton Airport biztonsági lehetőségei tovább nőnek – fogalmazott Papp Gábor, Hévíz polgármestere.
A zöld az új arany! Arany fokozatú Zöld Szálloda lett a hévízi Hotel Európa Fit****superior!
Találati relevancia adatok
megtalálta: szöveg (1) | összesen: 1 pont
Tárolt adatok:
cím: Zöld Szálloda Hévízen!
lead: A zöld az új arany! Arany fokozatú Zöld Szálloda lett a hévízi Hotel Európa Fit****superior!
tartalom:+ 1 A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) 1993-ban, a hazai szállodákat környezetvédelemre ösztönző programjaként indította el a Zöld Szálloda felhívást. 1994 óta két évente lehet pályázni a Zöld Szálloda címre, aminek odaítélése évről-évre szigorodó szakmai szabályok szerint történik. Idén 40 hazai szálláshely nyújtotta be pályázatát, közülük végül 18-an kaptak arany, 19-en ezüst és 2-en bronz fokozatot a zsűritől. November 9-én tehát kihirdették, hogy mely szállodák viselhetik 2023-24-ben a „Zöld Szálloda” minősítést. Nagy büszkeség számunkra, hogy az idei évben arany fokozattal tüntették ki a hévízi Hotel Európa Fit****superior szállodát, így ez a hotel lett Hévíz első arany fokozatú Zöld Szállodája! Döntések, amik az elismeréshez vezettek! A szakmai elismerés mögött azonban rengeteg munka, tudatos döntés, számos beruházás áll. Nem is beszélve arról az elhivatott hozzáállásról, amit a szálloda vezetése az elmúlt években a fenntarthatóság, a környezettudatosság, zöld szemléletben jegyében bizonyított. A hotel menedzsmentje ugyanis évek óta nagy figyelmet fordít arra, hogy a környezettudatosság egyaránt fontos legyen a szálloda minden alkalmazottja számára. A vállalkozás komplexen kíván reagálni a jogszabályi előírásokra, az egyéb társadalmi elvárásokra és mindemellett természetesen a tevékenysége által kifejtett környezeti hatások csökkentésére. A környezet megóvása és a vele való összhang megteremtése érdekében a szálloda a környezeti politikájában a következő irányelveket fogalmazza meg: Környezetvédelmi tevékenységének minimális alapja a Magyarországon hatályos környezetvédelmi jogszabályok előírásainak való folyamatos megfelelés. Előnyben részesíti azon beszállítókat, amelyek szintén kiemelt fontosságot tulajdonítanak a környezetvédelemnek. Figyelmet fordít a beszállítóktól érkező környezetvédelmi információkra. Biztosítja, hogy minden anyag, különösen a veszélyes anyagok és veszélyes hulladékok, úgy legyenek kezelve, tárolva, megsemmisítve, hogy összhangban legyenek a környezetvédelmi eljárásokkal és szabályokkal. Biztosítja, hogy minden fajta hulladékot megfelelő engedélyekkel rendelkező szerződő partnerekkel szállíttat el az adott területről. Cél a környezeti szennyezés megelőzésének és a fenntartható fejlődés elvének megvalósítása. Cél az energiafelhasználás optimalizálása (víz, gáz, villany) a természeti erőforrások megőrzése érdekében. Törekszik a felhasznált anyagok során a veszteségminimalizálásra, a környezeti terhelés csökkentése érdekében. Környezetvédelmi PR tevékenységének fő iránya: a vendégek tájékoztatása a környezetvédelmi törekvésekről, a munkavállalók képzése-oktatása, aktív részvétel a MSZÉSZ Környezetvédelmi Szekciójának munkájában, tapasztalatcsere más szállodák jó gyakorlatával. A kitűzött környezetvédelmi célok megvalósításának állásáról évente teljeskörű környezetvédelmi szemlén is meggyőződik. A korábbi szemlék előírásainak végrehajtását ezen alkalmakkor is visszaellenőrzi. Környezetvédelmi politikáját rendszeresen felülvizsgálja és folyamatosan harmonizálja a változó jogszabályok függvényében. A környezeti politika mindenki számára elérhető kifüggesztve, valamint a számítógépes hálózaton. Mit jelentenek mindezek a törekvések a vendégek és a dolgozók számára a mindennapokban? minden szobában és a közösségi terekben egyaránt energiatakarékos LED-es fényforrásokat használnak új gázkazánokat vásároltak a hatékony üzemelés érdekében megújult konyhatechnológia keretében energiatakarékos konyhai gépeket vásároltak elektromos klíma hőcserélő és medencevíz hőcserélő berendezések kerültek beépítésre uszodai nyílászárókat cseréltek, homlokzati szigeteléssel beszerzésre került egy komoly napelem rendszer, amely várhatóan jelentős mennyiségű áramot állít elő a villamosenergia költség csökkentése érdekében főépületi vendéglifteket cseréltek hardver és szoftverfejlesztéseknek köszönhetően javult a kommunikáció és csökkentették a papírfelhasználást is okos szobákat alakítottak ki, melyek a vendégekhez igazodva optimalizálják az energiafelhasználást, legyen szó, klíma üzemeltetésről, világításról vagy egyéb elektronikai eszközök használatáról az ételfelesleg minimalizálása érdekében, minden dolgozónak helyi étkezést biztosítanak, a tányérokat kisebbre cserélték, sok ételt porcióznak a darabonként műanyag csomagolással ellátott piperecikkeket, magas minőségű, de adagolós kiszerelésre cserélték a szobákban, csökkentve a szemét mennyiséget környezetbarát tisztítószereket alkalmaznak Ezúton gratulálunk a Hotel Európa Fit egész csapatának ezért a fontos elismerésért és egyben a többi „Zöld szálloda 2023-2024” díjat nyert szállodának is!