Látogatásuk célja, hogy új üzleti kapcsolatokat építsenek ki, valamint beszámoljanak a fürdővárosban szerzett élményeikről.
A Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. szervezésében öt szakmai út valósult meg, melyek során 5 skandináv utazási iroda, a legnagyobb cseh beutaztató 40 kollégája, 19 német és osztrák újságíró, 16 lengyel újságíró és 4 skandináv blogger fedezte fel Hévízt és térségét. Programjuk legfontosabb pontja minden esetben a Tófürdő meglátogatása és megismerése, valamint a fürdés a Hévízi tóban volt, emellett pedig az érdeklődési körüknek megfelelően turisztikai szolgáltatók meglátogatása, gyógy és wellness termékek megismerése, kerékpár túra a Balatonra, hajó kirándulás, Egregyi Múzeum és pince látogatás, Termelői Piac, a Festetics kastély vagy akár hőlégballonozás következtek. Papp Gábor Polgármester Úr több csoportnak is személyesen mutatta be a városban fellelhető egyedi lehetőségeket, valamint az aktuális és tervezett fejlesztéseket. Mint elmondta, egy új vendégkör megszólításának a leghatékonyabb módja a személyes élmények és kapcsolatok bővítése, amelyek ilyen szakmai utakkal kezdődnek.
Horváth Orsolya a Turisztikai Kft. ügyvezetője hozzátette, hogy a tanulmány utak hatására a nyári szezon elején számos nyomtatott és online sajtó megjelenés, valamint televízió és rádió interjú fog születni Hévíz legfontosabb célpiacain, valamint új értékesítési csatornák épülhetnek ki a következő szezonra az utazási irodákon keresztül. A szakmai utak megszervezése és a résztvevők meggyőzése több hónapos előkészületet igényelt, aminek az eredménye a következő hónapokban lesz kézzel fogható. Ezúton is köszönet minden szolgáltatónak, aki részt vett a programok megvalósításában.