Ajánlattételi felhívás - "Hévízi piknik - fenntartható turisztikai termékfejlesztés a helyi termelők és az aktív turisztikai szolgáltatások összekapcsolásával, az agroturizmus becsatornázásával a monitoring rendszerbe" CROSSDEST SIHU00138 projekt kapcsán

 

Röviden a projektről

Szlovéniában jelenleg az összes vendégéjszaka 90%-a a Global Sustainable Tourism Council (GSTC) által akkreditált Green Destinations (GD) rendszerében minősített desztinációkban jelentkezik, s egyre több fenntartható minősítésű attrakció, illetve turisztikai szolgáltató is elérhető a Slovenia Green programon belül. Mára a fenntarthatóság országosan meghatározza a turizmus minden szereplőjének a gondolkodását, beleértve az ide látogató vendégekét is.

Magyarországon a fenntartható turizmusfejlesztés ezzel szemben még gyerekcipőben jár. A nemzetközi nyomás azonban egyre jobban jelentkezik, mivel a GSTC által elismert fenntarthatósági minősítés hiánya miatt csökken a térség versenyképessége, amelynek a leküzdése nehéz feladat, hiszen egyszerre kell a lakossági szemléletformálással, a fenntartható rendszerek kidolgozásával, az egyes szolgáltatók fenntarthatóságának a javításával és a desztinációs brand átalakításával is foglalkozni.

Mára a világ utazóinak több mint kétharmada keresi a fenntartható úticélokat. A szlovén-magyar határmenti régió azonban csak akkor tud egységes, fenntartható desztinációként ennek a feltételnek megfelelni, ha a magyarországi desztinációk is eljutnak a GSTC fenntartható minősítésig, illetve mivel fenntartható desztináció nincs fenntartható szolgáltatók nélkül, minél több attrakció és turisztikai szolgáltatás is megszerzi a fenntartható turisztikai minősítést, párhuzamosan pedig kialakításra kerül egy határmenti turisztikai hálózat, amelynek tagjai egymást ajánlva alakítanak ki közös turisztikai termékeket az egységes fenntarthatósági brand ernyője alatt.

 

Átfogó célok és megoldások

A jelen projekthez kapcsolódó négy település külön-külön is ismert nemzetközileg, önálló, bár a COVID után folyamatosan változó célközönséggel. Ahhoz azonban, hogy a térségből egy egységes, határon átnyúló desztináció legyen, ahol a projektpartnerek együttműködésének köszönhetően hosszabb tartózkodással visszatérő vendégkör alakul ki, a következő problémákat szükséges kezelni:

- a fenntarthatóság és hozzáférhetőség, mint két alapérték terén jelentős felkészültségi különbségek

- egy olyan átfogó minőségmenedzsment program hiánya, amely révén a kiemelt célcsoportok egységes, a nemzetközi standarokat figyelembe vevő szolgáltatásokat kaphatnak (pl. családosok, háziállattal érkezők, kerékpárosok, seniorok)

- mivel mindezek hiányoznak, nincs egy olyan egységes és teljes tájékoztatási rendszer, amely naprakész és személyre szabott információkat nyújtana a határ két oldalán lévő térség turisztikai kínálatáról, beleértve a helyi termékeket is

- mivel a turisztikai szereplők nem ismerik egymást és a helyi termelőket, az egyes települések kínálatában nem jelenik meg a térség többi szereplője, illetve nem tudnak szélesebb körben építeni a körforgásos gazdaság előnyeire.

 

A projekt főbb kimenetelei

  • A program keretében Muraszombat jó gyakorlatára építve a többiek is megszerzik a GD minősítését, miközben Muraszombat számára a min. ezüst fokozat elérése a cél. Mind a négy helyszínen megvalósul egy-egy pilot program, amelynek a célja a regeneratív turizmus erősítése. A kidolgozott programok egymás számára átvehetőek lesznek.
  • A projekt eredményeképpen min. 20 attrakció és min. 40 szolgáltató felkészítése is megtörténik a GD Good Travel Seal minősítésésének megszerzésére.
  • Elkészül egy, a körfogásos gazdaságot támogató pilot program, amelyet mind a négy települési partner használni tud.
  • Elkészül egy, a nemzetközi standardoknak megfelelő, a fenntarthatóságot szem előtt tartó egységes minőségmenedzsment és monitoring rendszer.
  • Módszertan, határon átnyúló jelleg
  • A GD standardjaira építve minden partner egységes módszertan alapján fog dolgozni.
  • Az Innotime dolgozza ki azt a digitális platformot, amelynek a segítségével minden partner folyamatosan monitorozni tudja az eredményeit, illetve a saját desztinációjának és a turisztikai szolgáltatásoknak a fenntarthatósági indexét.
  • Elkészül egy minden, a régióban lévő turisztikai szolgáltató számára elérhető, a fenntartható turizmus kritériumait és a határmenti térség értékeit bemutató e-learning tananyag.
  • A szolgáltatói felkészítési program segítségével egységes mentorprogram keretében készülhetnek fel a térség turisztikai szolgáltatói a nemzetközi minősítésre, a körforgásos gazdaságot segítő pilot program keretében pedig a helyi termelők is bevonásra kerülnek a határ mindkét oldalán.
  • A projekt végén a települések egységes horizontális minőségi szolgáltatásokat lesznek képes nyújtani, az attrakciók és a turisztikai szolgáltatók pedig egymás szolgáltatásainak ismeretében lesznek képesek határon átnyúló új termékek fejlesztésére.

Újszerű elemek

Jelenleg nincs Európában olyan monitoring rendszer, amely egyszerre lenne képes mérni a turisztikai szolgáltatók, a desztinációk és a vendégek fenntarthatósági és hozzáférhetőségi indexét és a körforgásos gazdálkodás eredményeit. Az egységes monitoring rendszer erre ad majd választ.


Jelen ajánlatkérésben az alábbi tevékenységgel kapcsolatban szeretnék szakértői közreműködésre árajánlatot kérni Önöktől.
"Hévízi piknik - fenntartható turisztikai termékfejlesztés a helyi termelők és az aktív turisztikai szolgáltatások összekapcsolásával, az agroturizmus becsatornázásával a monitoring rendszerbe"

A tevékenységgel kapcsolatban az alább részfeladatok megvalósítására kérünk ajánlatot.

  1. Tartalomfejlesztési csomag: Helyi termékek és termelők sztoriját bemutató tartalomfejlesztés saját honlap aloldalanként, küldődesztinációnként részben eltérő tartalommal
  2. Az ajánlattevő feladata, hogy nyílt megkereséssel Hévíz +30 és Hévíz+50 km-es körzetében helyi termelőket keressen a projekt megvalósításához. (minimum 20 termelő) Feladata továbbá, hogy a kiválasztott termelőkkel egyeztessen arról a termelőnkként min. 1. max 5. termékről/szolgáltatásról, melyeket a projektben részletesen bemutat és ajánl.
  3. Minden termelőről bemutatkozó anyag készítése (kb. 3000 karakter) 5 nyelven (HU, DE, EN, CZ, SI) izgalmas, story fókuszú bemutatással (cél: legalább 20 termelő bevonása) – a fordítások elkészítése is a vállalkozó feladata
    3. Minden kiválasztott termékről a geológiai és egyéb helyi kapcsolatait bemutató leírás készítése - közreműködve az Ajánlatkérő által kijelölt geológiai témában jártas szakértővel
    4. Adatfeltöltés (szöveges, képes, videós tartalmak) az I-Dest adatbázisba, melyhez Ajánlatkérő biztosít online hozzáférést

Megvalósítás határideje: 2025. április 30.

Kiegészítés a fenti feladatokhoz

Szöveges anyagok: Minden termelőről egy nagyjából 3000 karakter hosszúságú ismertető anyag elkészítése, storyfókusszal, egyediségek bemutatásával. Továbbá kiválasztott termékenként egy max. 2000 karakter hosszú leírás, mely tartalmazza a geoturisztikai vonatkozásokat. Továbbá az összes elkészült magyar nyelvű szöveget szükséges további 4 nyelvre (német, angol, cseh, szlovén) lefordítani. Mindezen szöveges leírások kerülnek fel a projekt weboldalára, kivonatuk termékismertetőként a B pontban részletezett piknikkosárba.

Fotóanyag: Minden programban résztvevő termelőről min. 2, max. 10 fotó készítése. Kiválasztott termékekről/szolgáltatásokról min. 2 max. 5 fotó készítése. Fotók felhasználásra kerülnek a projekt weboldalán és a projekt gazda egyéb online és offline felületein.

Videós anyagok: Minden termelőről videóanyag készítése (min. 30 másodperc max. 3. perc terjedelemben. A meglévő szöveg plusz: a videós anyagnak tartalmaznia kell: termelő bemutatása, kiválasztott termékek és/vagy szolgáltatások bemutatása. A tartalmak különálló videókként is elkészíthetők. Az elkészült videók felkerülnek a projekt weboldalára és azokat az ajánlatkérő felhasználhatja saját online és offline felületein.

 

  1. Helyi termékre építő turisztikai termék bevezetéséhez kapcsolódó turisztikai szakértés
    Szakértői feladatok: turisztikai termékfejlesztési feladatok ellátása annak érdekében, hogy a célcsoportok igényeit és a helyi vállalkozókat minél jobban támogatni tudja a program. A tevékenység során olyan helyi termékek kerülnek kiválasztásra melyek hosszútávon és fenntartható módon szolgálják ki a Hévízi Piknik kosarat. A vállalkozó kosár tartalmának összeállítása, a termelőkkel való folyamatos egyeztetés, a termékek folyamatos elérhetőségének egyeztetése, esetleges termék változások nyomon követése, szükséges plusz leírások, fotók, videók elkészítése, szakmai tanácsadás a termelők felé. A kiválasztott termékek piknikkosárban kerülésének logisztikájának megszervezése.

 

Teljesítés igazolások: negyedéves jelentéstétel az adott időszakban elvégzett feladatokról, anyagok feltöltése, és átadása további használatra.

Megvalósítás határideje: 2026. április 30.

Mértékegység: negyed év, mennyiség 6 db

A teljesítésbe bevonható alvállalkozó is, melynek mértéke legfeljebb a vállalkozói díj 50% lehet. Alvállalkozó bevonási szándékát kérjük ajánlatadás során jelezze. Az ajánlatok elbírálása során a legkedvezőbb árazású ajánlatot részesítjük előnyben. Fenntartjuk a jogot, hogy az árajánlatok elbírálása során megvizsgáljuk az ajánlattevő szakmai tapasztalatát és korábbi referenciáit, amelyek szükségesek a feladat magas színvonalú teljesítéséhez.

Ajánlatukat 2025. február 17-ig 12.00 óráig várjuk.

Az ajánlatokat e-mailes formában várjuk a bolla.krisztina@hevizmarketing.hu e-mail címre. Ajánlatát a felhíváshoz mellékelt árajánlat kérő táblázat (Ajánlatkérőlap_üres.xlsx) kitöltésével küldje meg. A formai követelményeknek megfelelően csak hiánytalanul kitöltött, dátummal, aláírással és szükség esetén céges pecséttel ellátott ajánlatot tudunk elbírálni.

Az ajánlatok elbírálása 2025. február 18-én 16.00 óráig megtörténik. Tisztázandó kérdések esetén az elbírálás után felvesszük a kapcsolatot Önökkel.

Nyertes kihirdetése, várható szerződéskötés 2025. február 18.

 

Határidőig beérkezett pályázatok:

Adorján Flóra E.V. (nyertes)

Hungarikum Programiroda Nonprofit Kft.

Four Dots Kft.