HÉVÍZ.HU / Hírek / Szaunázás nyáron? IGEN - Tippek a hévízi szaunamestertől

Szaunázás nyáron? IGEN - Tippek a hévízi szaunamestertől

szerkesztve: 2018. augusztus 27., hétfő - 13:39 | forrás:

Augusztus vége. 34°C, ragyogó napsütés, szélcsend. Negyedik hete tombol a nyár, és alig enged egy kis fellélegzést, hiszen csak lassan hűlnek az éjszakák. A hévízi szaunák iránt ennek ellenére nagy az érdeklődés. A szaunaszeánszokra érdemes már jóval kezdés előtt bejelentkezni.

A szaunázás jótékony hatásait, fontosságát már az ókoriak is felismerték, de szaunát az azték és maja indiánok használtak először. Alapelve: a hideg és meleg váltogatása. A wellness elterjedése óta számtalan formája vált ismertté, a legelterjedtebb azonban hagyományos finn szauna, melynek neve a finn „savu” szóból származik, jelentése füst.

Szaunázás közben nem csak a szaunázó teste, de lelke szelleme is megtisztul. Ne siessenélvezze a kellemes meleget, érezze, ahogy megszabadul a terhektől. A meleg levegő jótékony hatásait különféle illóolajok hozzáadásáal tovább fokozhatja, vagy vigyen magával dörzssziacsot, amivel leradírozhatja az elhalt hámsejteket.

A szaunázás négy szakasza: 1. tisztálkodás, 2. izzadás, 3. lehűlés, 4. pihenés.

Na de szaunázni nyáron? IGEN!

Amikor a szaunázásra gondolunk, azzal együtt automatikusan egy hideg téli nap jut eszünkbe és az, hogy milyen jó érzés átmelegedni a hidegben eltöltött idő után. De az igazság, hogy a szauna élvezete évszaktól független. Természetesen a nem rendszeres szaunahasználók inkább az októbertől áprilisig terjedő időszakot érzik a legmegfelelőbbnek, de valójában a szaunázás, a megfelelő szabályok betartása mellett természetesen, melegebb időben is jótékony hatással van szervezetünkre.

Szabó Zoltán hévízi szaunamester és a Magyar Wellness és Sauna Klub Kft. oktatási vezetője szerint nyáron, jellemzően a nagy melegben azt gondolnánk, hogy a szauna pang az ürességtől, de ez nem így van. A tapasztaltabbak tudják, hogy a gyakori szaunázás megváltoztatja a testünk nagy meleggel szembeni tűrőképességét és növeli az ingerküszöböt, így akik rendszeresen szaunáznak, jobban elviselik a 30-35 fokos hőséget.

A szervezetnek nem csak télen van szüksége a méregtelenítésre, hanem minden évszakban. A szaunázás egy rendkívül hatékony módszer a betegségek megelőzésében és nem kívánatos méreganyagok, lerakódások, sportolás után termelődött tejsav elszállításában és kiürítésében. A szaunázás tulajdonképpen egy természetes immunerősítő, amely a testünket a betegség leküzdésére készteti, ami, mint tudjuk, nem kizárólag a hideg idő függvény. Fontos azonban megjegyeznünk, hogy ha már jelentkeztek rajtunk a megbetegedés tünetei, ne menjünk szaunába, mert a legyengült szervezettől még több energiát vonunk el.

A szaunázás javítja a szervezetünk vízháztartását. Igaz azonban, hogy nyáron többet izzadunk, de a szaunázás hatékonyabban segít eltávolítani a testben felgyülemlett végtagi vizenyőket, vizesedéseket.

A szaunázás általános hatásai közé tartozik a stresszoldás. A meleg hatására ellazulnak az izmaink, vérereink kitágulnak, vérnyomásunk enyhén lecsökkel és egy kellemes, ellazult érzés kerít minket hatalmába. Ezt az érzést  különböző szaunaprogramokon való részvétellel még teljesebbé tudjuk tenni.

A jeges és mentolos szaunaprogramok igazi különleges kikapcsolódást nyújtanak a nagy melegben. Ezeken a programokon a szunamester jeget visz be a szaunába és azt teszi, vagy önti a vendégek testére, illetve körbeadja, hogy a vendégek be tudják vele dörzsölni magukat mindenhol. Ez pedig egy igazi, különleges, nem mindennapi felfrissülést biztosít számunkra.

 

A nyári melegben azért néhány dologra nem árt odafigyelni!

Szabó Zoltán arra is felhívja a figyelmet, hogy a nyári szaunázás sokkal nagyobb odafigyelést igényel, mivel a szervezet amúgy is jobban fel van hevülve, mint hűvösebb napokon. Ezért íme néhány jó tanács, amit érdemes betartani:

  • Ha módunkban áll, ne tele hassal, a nyári-konyhából menjünk egyenesen a szaunába. Nagyobb étkezések után bő 2 órát mindig hagyjunk a szervezetünknek az emésztésre.
  • Rövidebb ideg tartózkodjunk a szaunában! Nem muszáj minden esetben kivárni a 15 percet. 10-12 perces menetek bőven megfelelőek.
  • Fokozottan ügyeljünk a hűtésre! Nyár közepén ne bízzuk magunkat a szabadlevegős lehűlésre. Szaunázás után vegyünk egy kellemesen hűs zuhanyt és használjuk a merülőmedencét.
  • Pótoljuk a távozó folyadékot! A szaunázás során elvesztett 3-5 deciliter vizet pótolni kell. Különösen fontos ez nyáron, amikor amúgy is többet izzadunk és párolgunk. Igyunk gyakran de kevés vizet, vagy frissítsük fel magunkat langyos mentateával. Figyeljünk arra, hogy sokat egyszerre ne igyunk, mert csak felesleges munkát adunk a gyomrunknak és a veséinknek.
  • Szaunázás után, vagy két szauna-menet közt bátran fogyasszunk hűtött gyümölcsöket, vagy limonádét, hogy szervezetünkből távozó vitaminokat és ásványi anyagokat pótoljuk.
  • Tartsuk be a javasolt pihenőidőt! Szaunázás után mindenképp szükséges pihenni. Lehetőleg fekvő pozíciót vegyünk fel és 15-20 percig pihenjünk, hogy a szevezetünk nyugodtan tudjon regenerálódni. Szaunázás után közvetlenül lehetőleg kerüljük a fizikai aktivitást. Ne menjünk azonnal úszni, focizni és strandröplabda pálya is megvár minket.
  • Kerüljük a vegyszerrel kezelt vizeket. Szaunázás után tiszta vízzel mossuk le magunkat, mert a klóros, vegyszeres vizek szárítják a bőrt.
  • Szaunázás után pár órán át kerüljük a szoláriumot és a közvetlen napozást, mert annak komoly leégés lehet a vége.

 

Mindezekből látszik, hogy a szaunázás nem egy szigorúan a hideg időre vonatkozó tevékenység. Ugyanúgy megvan a helye jóidő esetén is, mivel a tester vonatkozó általános hatásai örökérvényűek. Tartsa azonban be a szaunázás szabályait és ne adjon felesleges munkát az úszómestereknek olyan problémákkal, amik egy kis odafigyeléssel elkerülhetőek.

Kíváncsi a szaunázók 12 parancsolatára? Mikor szaunázzon? Kinek ajánlott a szauna? Mik az ellenjavallotok?

Tudjon meg még többet a különféle szaunapítusokról! Infrakabin - Aromakabin - Gőzfürdő

Újdonságokért, érdeksségeket, képekért és videókért kövessen mindket blogunkon, facebook oldalunkon vagy instagram oldalunkon is.!

Megosztás
HÉVÍZI SZÁLLÁS ÉS AKCIÓ KERESŐ
1-25   26-50   51-75   76-100   101-125   126-150 >>
  • Hírlevél
  • Értesüljön a legfrissebb akciókról, programokról!